top of page

Case:

nedladdning (1)_edited_edited.png

FÖRDOMAR OM ​

VÄXTBASERAT KÖTT

Edgy Veggie stod inför utmaningen att öka kännedomen för sina växtbaserade produkter inom målgruppen gen-z, och detta med en begränsad budget. Vår strategi? Maximal genomslagskraft med minimala resurser.

 

Vi insåg att humor och igenkänning är två kraftfulla faktorer som kan skapa viralt innehåll, vilket i sin tur leder till delningar och sparade klipp. Så vi skapade en kampanj tillsammans med den talangfulla humorkreatören Diyari Mahmoud. Temat för sketchen var "Fördomar om vegetarisk mat."

 

Genom denna underhållande och träffande sketch lyckades vi inte bara engagera vår målgrupp, utan även utmana fördomar och öka intresset för Edgy Veggies växtbaserade produkter. Resultatet var en framgångsrik kampanj som visar hur vi kan leverera kreativa och effektiva lösningar även med begränsade resurser.

​

Kampanjen blev även nominerad i Mixx Awards i kategorin "Bästa influencer marketing kampanj 2022".

​

​

​

Skärmavbild 2024-02-23 kl. 12.54.37.png
bottom of page